Αμαλιάδα

Πρόγραμμα Erasmus+ 2014 - 2015

Το σχολικό έτος 2014 - 2015 το 2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας υλοποιεί δύο προγράμματα ERASMUS+ επαγγελματικής εκπαίδευσης (ένα αντίστοιχα για κάθε τομέα), στα πλαίσια των οποίων θα μετακινηθούν για πρακτική άσκηση 20 μαθητές και 8 εκπαιδευτικοί με παραμονή 2 εβδομάδων στην Γαλλία (περιφέρεια της Aquitaine). Εκεί θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τρεις τομείς που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή του σχολείου μας:

  • τη Γεωργία,
  • τον Τουρισμό και
  • την αξιοποίηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Η περιοχή στην οποία θα τοποθετηθούν οι μαθητές στην πρώτη μετακίνηση από 14/4 έως 27/4 (περιοχή των Βάσκων στην Aquitaine της Γαλλίας) στα πλαίσια αυτού του προγράμματος της πρότασης, έχει να παρουσιάσει αρκετές ομοιότητες με την περιοχή του σχολείου, καθώς φημίζεται για την γεωργική της παραγωγή και βρίσκεται στους πρόποδες των Πυρηναίων και τις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού. Εκεί υπάρχουν πόλεις χαρακτηρισμένες ως μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco που προσελκύουν πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών για το φυσικό τους κάλλος.

Δεδομένου αυτών των στοιχείων το πρόγραμμα στοχεύει ειδικότερα στα εξής:

  • Οι μαθητές ως αυριανοί επαγγελματίες να παραδειγματιστούν για το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν την παράδοση, την κληρονομιά και την ποιοτική παραγωγή, ώστε να χτίσουν ένα «μύθο» γύρω από την περιοχή τους, ο οποίος «μύθος» θα δώσει προστιθέμενη αξία στην παραγωγή τους και τις υπηρεσίες που θα παρέχουν.
  • Η επαφή με τους επαγγελματίες της χώρας υποδοχής και η δυνατότητα να ασκηθούν για δυο εβδομάδες στις Γαλλικές επιχειρήσεις, θα τους επιτρέψει να μεταφέρουν τεχνογνωσία σχετικά με την αξιοποίηση του «μύθου» στη ποιότητα της παραγωγής, στην ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών και στη αποδοτικότερη διαφήμιση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της φυσικής ομορφιάς.
  • Επίσης δεδομένης της γειτνίασης με την Ισπανία, θα πραγματοποιηθούν πολιτιστικές επισκέψεις στα Πυρηναία και την πόλη του Bilbao.

Το πρόγραμμα καλύπτει όλα τα έξοδα των μαθητών και θα χορηγήσει σ? αυτούς το πιστοποιητικό Europass και βεβαιώσεις κατάρτισης.

Στη μετακίνηση λαμβάνουν μέρος οι μαθητές Παναγιώτα Αλεβιζοπούλου, Βιργινία Αλεξοπούλου, Ουρανια Αντωνοπούλου, Μαρια Αποστολοπούλου, Γεώργιος Ασβεστάς, Ελευθερία Παπαδοπούλου, Χριστίνα-Αθανασία Ευσταθοπούλου, Αναστάσιος Κότσαλης, Διονύσιος Τεμπονέρας, Θεοδώρα Τσάτσαρη και οι εκπαιδευτικοί Κωνσταντούλας Κώστας, Καραγιάννη Ελισάβετ, Μπίσσα Ελισάβετ και Γαλανοπούλου Μαρία.

Περίληψη του σχεδίου

Μέσα από το παρόν σχέδιο επιδιώκεται η πρακτική άσκηση δυο ομάδων αποτελούμενων από 10 μαθητές και 4 εκπαιδευτικούς έκαστη, στην περιοχή της Aquitaine της Γαλλίας. Ο ομάδες προέρχονται από τον Οικονομικό και τον Γεωτεχνικό τομέα που λειτουργούν στο 2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας. Η περιοχή της βόρειας Ηλείας στην οποία λειτουργεί το σχολείο και του Bordeaux στην Aquitaine όπου θα γίνουν οι τοποθετήσεις, παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες στους τομείς της γεωργικής παραγωγής, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της τουριστικής ανάπτυξης, με μια πολύ σημαντική διαφορά ότι στην μεν περιοχή της Γαλλίας γίνεται συστηματική και σωστή εκμετάλλευση αυτών των πλουτοπαραγωγικών πηγών, ενώ στην αντίστοιχη περιοχή της Ελλάδας η εκμετάλλευση αυτών των πηγών βρίσκεται σε νηπιακό ή ανύπαρκτο στάδιο, με αποτέλεσμα την απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, τον κοινωνικό και εργατικό αποκλεισμό ιδίως των νέων και την στροφή στην μετανάστευση.

Η δυνατότητα να διαβιώσουν για 2 εβδομάδες σε ένα πολυπολιτισμικό Ευρωπαϊκό περιβάλλον και να ασκηθούν οι μαθητές του σχολείου σε πραγματικές συνθήκες θα τους προσδώσει γνώσεις και δεξιότητες για το πως μπορεί μια επιχείρηση (που θα ιδρύσουν ή θα εργαστούν) να αξιοποιήσει τα ισχυρά χαρτιά της περιοχής που είναι:

  • τα γεωργικά προϊόντα, με ορισμένα από αυτά να έχουν πανελλήνια και διεθνή φήμη (καρπούζια και πατάτες Αμαλιάδας, φράουλες Μανωλάδας, παρθένο ελαιόλαδο Ηλείας)
  • την πολιτιστική κληρονομία της περιοχής με επίκεντρο την Αρχαία Ήλιδα (διοργανώτρια πόλη των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων) αλλά και τους κοντινούς αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Ολυμπίας και του Επικούρειου Απόλλωνα
  • τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, δεδομένων του φυσικού κάλλους, των πολύ καλών κλιματολογικών συνθηκών και της εκτεταμένης ακτογραμμής με πολυάριθμες παραλίες.

Οι μαθητές προερχόμενοι από τις ειδικότητες του τομέα Οικονομίας Διοίκησης με άμεση σχέση με το Marketing και τον Τουρισμό και του τομέα Γεωτεχνίας, έχουν ήδη αρκετές θεωρητικές γνώσεις στο αντικείμενο των τομέων τους, αλλά δεδομένου ότι από το πρόγραμμα σπουδών τους δεν προβλέπεται πρακτική άσκηση, έχουν σαφέστατες ελλείψεις στην εφαρμογή των γνώσεων που αποκτούν. Μέσα από αυτό σχέδιο θα καταφέρουν να αποκτήσουν και να μεταφέρουν τεχνογνωσία για το πώς αξιοποιείς ένα ισχυρό ?brand name? και πως δημιουργείς ένα «μύθο» βασιζόμενος στην εξαιρετική ποιότητα παραγωγής και τις σωστές διαδικασίες τυποποίησης διαφήμισης και προώθησης. Τα περίφημα κρασιά του Bordeaux και η εμπορική και τουριστική τους αξιοποίηση, αλλά και η ανακήρυξη μιας ολόκληρης περιοχής 150.000 κατοίκων σε πολιτιστικό μνημείο με αντίστοιχη τουριστική εκμετάλλευση, αποτελούν ιδανικό τόπο υλοποίησης της πρακτικής άσκησης των μαθητών μας.

Πέραν της κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών των συμμετεχόντων η οποία αποτελεί τον κύριο στόχο, το σχέδιο κινητικότητας που προτείνεται, περιλαμβάνει μια πληθώρα άλλων στόχων όπως είναι η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των δικαιούχων (πολλοί από αυτούς θα φύγουν για πρώτη φορά από το οικείο περιβάλλον τους για να ενταχθούν σε ένα νέο, στο οποίο θα πρέπει να στηριχθούν περισσότερο στον εαυτό τους), την ενίσχυση της υπευθυνότητας (θα πρέπει να εκπληρώνουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις και να λαμβάνουν πρωτοβουλίες), όπως και η ενίσχυση των διαπολιτισμικών ικανοτήτων τους μέσα από την επαφή τους με ανθρώπους από ένα άλλο ευρωπαϊκό κράτος-μέλος όπως είναι αυτό της Γαλλίας με ιδιαίτερα πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά.

Επίσης περιλαμβάνει και την παρακολούθηση σεμιναριακών περιόδων γύρω από το ιστορικό, πολιτικό, πολιτισμικό, κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο της χώρας αυτής, ικανότητες οι οποίες αποτελούν αναγκαίο προσόν στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία, εκπαιδευτικοί και μαθητές που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, να βιώσουν νέες εκπαιδευτικές πρακτικές και μεθόδους διδασκαλίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε εξέλιξη. Οι δραστηριότητες κινητικότητας θα πραγματοποιηθούν από τον Απρίλιο του 2015 έως και τον Ιούλιο του ίδιου έτους. στην περιοχή Aquitaine της Γαλλίας και στις πόλεις Hasparren και Bordeaux.

Το 2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας επενδύοντας συνεχώς στη αειφορία και την εξωστρέφεια έχει τη γνώση και τον τρόπο να διαχύσει τα αποτελέσματα αυτής της δράσης σε τοπικό αλλά και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Το βραβείο αειφόρου σχολείου για το 2013 που κατέκτησαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας, αποτελεί εγγύηση για την αξιοποίηση και μετάδοση των αποτελεσμάτων.

ypaideias
digi school
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Τεχνική Στήριξη
Saferinternet.gr