Αμαλιάδα

Περιβαλλοντική Επίσκεψη στο ΚΠΕ Έδεσσας

Στις 13-15 Μαρτίου 2011, πραγματοποιήθηκε από την Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας τριήμερη επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Έδεσσας από κοινού με την αντίστοιχη ομάδα του ΓΕΛ Φιγαλίας.

Το ΚΠΕ στεγάζεται σε κτίρια του Υπαίθριου Μουσείου Νερού Έδεσσας στην περιοχή «Μύλοι Καταρρακτών». Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα από παλιά βιομηχανικά κτίρια (Κανναβουργείο, Αλευρόμυλοι - Σησαμοτριβείο - Μπατάνι - Βυρσοδεψείο κ.α), πάρκο και χώρους αναψυχής και φυσικά το αιώνιο σύμβολο της πόλης, τους περίφημους καταρράκτες.

Την πρώτη μέρα, Δευτέρα 14 Μαρτίου, υλοποιήσαμε το πρόγραμμα με τίτλο «Έργα Θεού, έργα ανθρώπων: ο υγρότοπος Άγρα - Βρυττών - Νησίου» επισκεπτόμενοι τον ομώνυμο υγρότοπο που βρίσκεται πολύ κοντά στην πόλη της Έδεσσας και είναι σημαντικής οικολογικής αξίας και ομορφιάς. Εκεί αναλάβαμε το ρόλο του εξερευνητή και προμηθευτήκαμε τον κατάλληλο εξοπλισμό (κιάλια, πυξίδα, θερμόμετρο, χημικά αντιδραστήρια). Γνωρίσαμε τι σημαίνει υγρότοπος και ποια χαρακτηριστικά στοιχεία (βιοτικά και αβιοτικά) τον δομούν, καθώς και τις μεταξύ τους σχέσεις, τη σπουδαιότητά του για την ευρύτερη περιοχή, την ανθρώπινη παρουσία σ? αυτόν και τις επιπτώσεις της. Εντοπίσαμε τα προβλήματά του (ευτροφισμός, ελάττωση διαλυμένου οξυγόνου, παράνομη αλιεία, κυνήγι). Η βιωματική προσέγγιση του υγροτόπου, η ενεργή συμμετοχή όλων των αισθήσεων, (παρατήρηση με κιάλια, ακούσματα ήχων της περιοχής, ξεχώρισμα πεσμένων φύλλων) ήταν μοναδική εμπειρία μέσα στην εικονική πραγματικότητα που συνήθως βιώνουμε.

Τη δεύτερη μέρα Τρίτη 15 Μάρτη, στο χώρο του Μουσείου (νερόμυλοι, καταρράκτες, βοτανικός κήπος, ενυδρείο, σπήλαιο) υλοποιήσαμε το πρόγραμμα με τίτλο «Το Υπαίθριο Μουσείο Νερού».

Μέσα από ένα «κυνήγι θησαυρού», με οδηγό το νερό και με ευχάριστο τρόπο, μάθαμε για την αξιοποίηση της ενέργειας του νερού, για τα διαφορετικά οικοσυστήματα υδρόβιων οργανισμών, για τα είδη της υδρόβιας πανίδας και χλωρίδας της περιοχής. Αναγνωρίσαμε τα φυτά του πάρκου και ταξινομήσαμε τα δένδρα του, και ακόμα μάθαμε πώς δημιουργούνται τα σπήλαια και πως σχηματίστηκαν οι  καταρράκτες.

Η τήρηση του χρονοδιαγράμματος, η ομόθυμη συμμετοχή, η όρεξη που δείξαμε, αλλά και ο ικανότητες που ξεδιπλώσαμε δεν πέρασαν απαρατήρητες από το προσωπικό του ΚΠΕ, το οποίο μας απένειμε τα εύσημα.

ypaideias
digi school
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Τεχνική Στήριξη
Saferinternet.gr