Αμαλιάδα

Love The Nature, Save Your Future - Οντ Γαλλίας

6η συνάντηση στην Οντ της Γαλλίας.

Την εβδομάδα μεταξύ 11 και 17 Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκε η 6η συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius με τίτλο ?Love The Nature, Save Your Future? που συμμετέχει το σχολείο μας, 2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας. Μας φιλοξένησε ένα γεωργικό σχολείο τα αρχικά του οποίου είναι "LEGTA" και βρίσκεται στην πόλη Ondes της νότιας Γαλλίας.

Για τη συνάντηση αυτή κάθε χώρα είχε να ετοιμάσει ένα βίντεο σχετικά με την μόλυνση του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα για τα απορρίμματα το οποίο και παρουσίασε την πρώτη μέρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Ακολούθησε ξενάγηση για όλους τους συμμετέχοντες στις εγκαταστάσεις του σχολείου, αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο όπου περιελάμβανε καλλιεργήσιμες εκτάσεις και στάβλους. Αφού παρακολουθήσαμε μάθημα δεντροφύτευσης και δημιουργίας ?κομπόστ? από κλαριά δέντρων γευματίσαμε στο εστιατόριο του σχολείου. Τέλος παρακολουθήσαμε μάθημα στο εργαστήριο χημείας σχετικά με την χημική ανάλυση διάφορων τύπων νερού.

Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε τους αμπελώνες και τα αποστακτήρια κρασιού ?Chambert castle? όπου γνωρίσαμε τη μέθοδο της βιοδυναμικής καλλιέργειας. Το μεσημεριανό μας το απολαύσαμε στο εστιατόριο ενός ακόμη γεωργικού σχολείου το ?Lycee professionnel agricole et viticole de Cahors ? Le Montat? που ειδικεύεται στην καλλιέργεια της τρούφας. Παρακολουθήσαμε διάλεξη αναφορικά με την καλλιέργεια και τα είδη της τρούφας καθώς επίσης και επίδειξη στον τρόπο αναζήτησης τρούφας από εκπαιδευμένο σκύλο και τον εκπαιδευτή του.

Η επόμενη μέρα περιελάμβανε ξενάγηση στη πόλη της Τουλούζης όπου επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό Ναό, το Καπιτώλιο, στην εκκλησία των Ιακωβίνων, και τη Βασιλική του St Sernin. Αυτή τη φορά μας παρέθεσαν μεσημεριανό στο εστιατόριο του ?Lycee P. Fermat? ενός Γενικού Λυκείου στο κέντρο της πόλης. Ακολούθησε επίσκεψη στο ?Le Bazacle?, ένα μνημείο αφιερωμένο στην υδροηλεκτρική ενέργεια.  

Οι επισκέψεις σε γεωργικά σχολεία συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα με το ?Agricultural high school of Albi?, όπου ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις του και παρακολουθήσαμε διάλεξη αναφορικά με τη διαχείριση του νερού αλλά και την καλλιέργεια χλωροτάπητα κατάλληλου για γήπεδα του γκολφ. Μετά το μεσημεριανό στο σχολείο επισκεφτήκαμε την πόλη Albi, το ιστορικό της κέντρο, τον καθεδρικό της Ste-Cecile και το Μουσείο Τουλούζ-Λοτρέκ.

Η τελευταία μέρα περιελάμβανε αθλητικές δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου που μας φιλοξενούσε με αγώνες δρόμου και Zumba. Ακολούθησε συνάντηση εργασίας για τους καθηγητές, ανταλλαγή δώρων και απονομή βεβαιώσεων παρακολούθησης.

Παρατηρήσεις, καλές εκπαιδευτικές πρακτικές και νέες προτάσεις

  1. Τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμός αλλά και τεχνογνωσία πάνω στην γεωργία και την κτηνοτροφία και προσανατολισμός σχολείων σε τομείς της γεωργίας και της κτηνοτροφίας (μεγάλες καλλιέργειες, δενδρώδεις καλλιέργειες, κηπουρική, εκτροφή μικρών ή μεγάλων ζώων).
  2. Παραγωγή γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, τα οποία οι μαθητές διαθέτουν στην αγορά προκειμένου να εξασφαλίσουν χρήματα για τις εκπαιδευτικές στους επισκέψεις στο εξωτερικό.
  3. Ύπαρξη εξοπλισμένων εργαστηριών χημείας (π.χ. μικροσκόπια συνδεδεμένα με μόνιτορ).
  4. Ύπαρξη άρτιων αθλητικών εγκαταστάσεων και μεγάλη έμφαση στις αθλητικές δραστηριότητες και το σχολικό αθλητισμό καθ? όλη τη διάρκεια του έτους.
  5. Κοιτώνες για τους μαθητές και τους καθηγητές που έρχονται από απομακρυσμένα μέρη στο χώρο του σχολείου αλλά και εστιατόριο.

ypaideias
digi school
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Τεχνική Στήριξη
Saferinternet.gr